SELANGOR : PULAU CAREY : PANTAI KELANANG

.

.

.

.

Dari Kampung Bumbun .. kami balik ke jalan besar

Saya tau ada satu pantai di hujung jalan itu ..

Saya tau pantai tu tak berapa cantik pun..

Nak jugak jelajah …

.

.

Langit adalah sangat biru !!!

.

.

.

Pada saya … apa-apa pantai yang menghadap Selat Melaka akan ada benam matahari yang cantik ..

.

.

.

Matahari tegak atas kepala ..

Ada banyak kereta parkir tepi jalan

EncikAbdul tanya .. Peniaga kat situ kata .. Orang-orang tu pergi cari kerang

.

.

Tu haa !!

Air takat betis je!!

.

.

.

Nampak tak cebisan kain berwarna-warni tu..?!

Tau tak apa kobondo nya…?!!

Petang-petang senja-senja jangan jalan jalan kat sini….

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

Ini adalah ‘ sungai’ yang memisahkan ‘pulau’ dari tanah besar

Kalau nengok kat peta .. memanglah nampak macam pulau

Sebab memang terpisah dari tanah besar

Tapi ‘ body of water ‘yang memisahkan tu macam sungai kecik je…

.

.

.

Kami teruskan lagi

Totally lost

Ikut jalan kat peta kat ifon je

Ikit jalan kampung

Nak gi cari makan

Yang saya ingat … kat Pantai Kelanang ada gerai makanan..

.

.

.

Akhirnya sampai ke Pantai Kelanang!

.

.

.

Dilarang mandi-manda di Pantai ini ya…

Nampak akar pokok bakau yang tajam-tajam tu!!??

.

.

.

Saya sibuk nak jelajah kawasan Kuala Langat ni sebabbbbb….

Jap..

Sambung esok..

Lapo … nak balik

.

.

.

.

Nota kaki :

Ada sesiapa boleh teka apakah cebisan kain berwarna-warni itu…?

Wak dilarang jawab.. Dia yang ajar saya

Dia yang beritau saya apokobonda kain-kain itu…

.

.

.

.