SELANGOR : BUKIT JUGRA

.

.

.

.

Tujuan utama adalah nak ke Pulau Carey

Tujuan ke dua.. nak ke Bukit Jugra

Pemandangan yang ohsemmm dari puncak bukit

.

.

Saya suka Rumah Api

Dah banyak Rumah Api saya saja cari

.

.

Kita ‘ Auto Stitch ‘ kan ..

Panoramakan …

Tadaaaaaaaaaaa !!!

..

.

.

Sebenarnya.. pernah sampai sini .. dulu .. masa baru beli kamera

Masa tu ada kit lens aja .. dan lens kontot 50 mm

Dan masa tu .. tak ada plan pun nak gi sini .. bawak lens kontot tu je..

Dan masa tu .. ada satu gerombolan tengah para-gliding

Dan ini lah gambar-gambar yang hanya pakai lens kontot tu ..

.

.

Ramaiiii ……

.

.

Dia orang lompat terjun

Glide sana-sini

Lepas tu .. landing ..

Lepas tu.. kemas-kemas payung .. lepas tu.. terjun lagi!

.

.

Ni a lady para-glider

.

.

.

.

Thats her again

.

.

Off she goes !!

.

.

.

.

.

.

Di kaki Bukit Jugra ..

Masa tu ..saya jumpa ini ..

Makam Sultan Abdul Samad

Sultan Selangor ke-4

.

.

.

.

Pun pakai lens kontot

.

.

.

.

Di kaki Bukit Jugra ..

Saya jumpa bangunan ini

Ini shoot dari dalam kereta je

Sebab hek eleh.. cam lah berani nak masuk dalam semak dan bangunan lama !! mana boleh parking kat tepi jalan bukit yang kecik tu !!

Saya rasa .. ini adalahย PEJABAT LAMA DAERAH JUGRA

.

.

.

Saya tak sampai-sampai juga Istana Bandar … Muzium InSitu Jugra .. Masjid Sultan Alaeidin

Panjang umur .. lain hari nanti saya akan jelajah juga ..

Sekian ..

.

.

.

.