JANJI DITEPATI …

.

.

.

.

Dulu ..

Masa nak berhentikan BudakLast pakai lampin pakai buang

Janji dengan dia ..

Kalau tak pakai ‘ pampers ‘.. nanti bawak pergi Kidzania … naik keretapi ….

Sertamerta dia bukak lampin pakai buang dia

Dan tak pakai-pakai lagi bermula dari hari itu !

Dah bawak dia pergi Kidzania ..

Dia tuntut naik keretapi pulak !!

.

.

Maka …

Tak semena-mena .. Kami naik keretapi ..

Dari Stesen Petaling …

IMG_3155.

.

.

Ke Pelabuhan Klang ..

4 orang ..

Pergi balik..

RM 22.80

Hah !!

Tengok tu!

Betapa banyaknya stesen nak sampai ke Pelabuhan Klang !!

IMG_3156.

.

.

Keretapi pun sampai ..

IMG_3158.

.

.

BudakLast tutup telinga!

Kenapa ?

Sebab dia takut bunyi keretapi tu kuat !

Tiba-tiba dia tarik tangan saya ..

Tanya ..

” Kenapa tak ada bunyi ‘choooooo’ ‘chooooooo ‘ !!?

” Kenapa tak ada asap ??!”

IMG_3159.

.

.

” Macam kat TV tu !! ”

Kihkihkihhh !

Panjang lak bercerita nak menerangkan kat dia!

Sepanjang jalan..

Punyalah banyak dia bertanya… !!

Apa tu.. Apa ni.. Kenapa tu.. Apasal macam tu…

20131223-111005

.

.

.

Akhirnya sampai ke Stesen terakhir itu..

Tak ketahuan apa-apa..

Tak sempat meng-gugel apa-apa..

Nak makan kat mana…?

Cuma nampak KFC kecik kat situ..

Habis dua ketul peha BudakLast makan!!

.

.

.

Keluar dari Stesen …

Jalan sikit ..

Akan jumpa ni..

20131223-111022

.

.

.

Dan ni ..

Jeti ke Pulau Ketam..

20131223-111036

.

.

.

Jadual perjalanan..

Tak ikut tapi.

Ikut ‘ bot jalan bila penuh ‘

Bot laju RM 10

Bot tak berapa laju RM 7

20131223-111049

.

.

.

Panas berdenting !

Tak de maknanya nak ke sana dengan budak-budak kecik ni..

Kalau nak ke sana

Pergi pagi…

Kami turun juga ke hujung jeti.

IMG_3160.

.

.

IMG_3163.

.

.

Tu ha bot nya..

IMG_3164.

.

.

Macam-macam benda dan makhluk yang di bawa naik bot..

IMG_3174.

.

.

Dalam setengah jam ke 45 minit jugak lah perlayarannya..

IMG_3171.

.

.

Sekitar jeti.

Panas sangat!

IMG_3161.

.

.

IMG_3167.

.

.

Dah tak tau dan tak ada apa nak buat ..

Kami pun balik…

Naik keretapi ..

Menjawab soklan-soklan BudakLast lagi sepanjang perjalanan

Puas hati dia dapat naik keretapi !!

20131223-111104

.

.

.

Jumpa dia ni di Stesen Petaling

Saya namakan dia ‘ All Black ‘

Selalu jumpa dia kat sini pagi-pagi

Jinak

Saya akan garu leher dia sampai dia ‘ purrrrrr ‘ pagi-pagi …

IMG_3154.

.

Ok

Sekian

Pulau Ketam ..

Sedikit masa lagi ..

Nak meng-gugel sini sana dulu baru pergi..

.

.

.

.

.