KEMBARA SEJARAH KOTA LAMA : BAYU BALAU BEACH RESORT

.

.

.

.

Puas saya cari tempat penginapan di Desaru

Semua tak best

Ada yang banyak lipas

Ada yang tak kat tepi pantai

Ada yang tutup untuk renovasi

Ada yang dengar-dengarnya berhantu

Ada yang sama macam masa saya datang sini tahun 1977 dulu!

Akhirnya terjumpa tempat penginapan ini

Bayu Balau Beach Resort

Tanjung Balau

IMG_1919.

.

.

.

Kelolaan KEJORA

IMG_1921

.

.

.

Comel-comel chaletnya

RM 160 untuk yang 2 pax punya

Dekat sangat dengan laut!

IMG_1672

.

.

.

Nak makan pun senang

Boleh karaoke jugak!!

IMG_1920

.

.

.

Comel sangat!

2013-10-26 15.18.40.

.

.

2013-10-26 15.17.18.

.

.

.

Sini ada jeti nelayan

Tak boleh mandi manda di pantainya

IMG_1923.

.

.

.

Taoi boleh pergi ke belah sana sikit

Ada pantai berpasir

Ombak kuat tapi!

Kena patuh pada bendera yang dikibarkan

Kalau bendera merah.. duk je diam-diam makan-makan tepi pantai

IMG_1925.

.

.

.

Ramai gak yang camping tepi Pantai Tanjung Balau ni

IMG_1926.

.

.

Sebenarnya

Resort ni dalam kawasan Kampung Nelayan Tanjung Balau

IMG_1905.

.

.

.

Perkampungan ini telah ada sejak tahun 1940-an lagi

Masa zaman komunis

Mereka ni dipindahkan ke kawasan selamat

Bila sudah aman.. mereka ni dipindahkan kembali ke Tanjung Balau ni

Dibuatkan penempatan yang tersusun

IMG_1907.

.

.

.

IMG_1910.

.

.

.

Nengok!

Parkir bot depan rumah!!

IMG_1916.

.

.

.

IMG_1909.

.

.

.

IMG_1912.

.

.

.

IMG_1915.

.

.

Resort ni selesa

Basic

Bersih

Senang cari tempat makan

Pemandangan cantik

Jangan ‘ expect’ ada LCD TV .. coffee maker .. tuala gebu

Basic..

Saya suka

Saya syorkan ..

Sesuai untuk rehatkan minda..

Dan ambik gambar…

.

.

.

.