WHITE COAT CEREMONY : CLASS OF 2016

.

.

.

.

Jumaat lalu..

Saya ke Majlis ini

White Coat Ceremony

Perdana University Graduate School Of Medicine

[ Ramai kawan-kawan Instagram yang baca White Goat !! ]

IMG_0949.

.

.

Untuk pelajar saya

Yang sedang menjalani ‘ attachment General Practitioner ‘ di klinik

Yang bersekolah di sekolah ini

IMG_0967

.

.

.

Yang ada ‘collaboration’ dengan John Hopkins University

Maka .. silibus nya amat berbeza dengan silibus yang biasa ..

Macam yang kami belajar dulu-dulu di Malaysia dan di Sekolah Orang Putih di Henglend

IMG_0968.

.

.

.

Ada juga ‘ collaboration’ dengan Sekolah Orang Putih saya dulu..

Grup lain lah tapi

IMG_0969.

.

.

.

Saya pun tak pernah dengar ‘ ceremony ‘ ini

Ia bagi menandakan bermulanya satu permulaan baru untuk mereka

Satu ‘ mile stone ‘ baru

Memasuki tahap klinikal pula

Di hospital-hospital

Berjumpa denga pesakit-pesakit sebenar

{ Pensyarah yang tu pakai baju kebaya .. comel !! ]

IMG_0926.

.

.

.

To boost their confidence

Mula-mula ..

Presenting the White Coat

IMG_0932.

.

.

.

And cloaking it to the students

Itu pelajar saya

Fareed

Tinggi yang amat!

Cikgu yang tinggi tu pun tenggelam!

IMG_0934.

.

.

Ada 30 orang sahaja dalam ‘ batch ‘ mereka

IMG_0938.

.

.

.

Anak murid saya pandai main gitar!

Lagu Man Bai .. Kau Ilham Ku

Lagu Oh Carol

IMG_0947.

.

.

An eager bunch of young doctors

IMG_0955.

.

.

Silibus mereka amat berlainan

Macam saya dulu..

Belajar Anatomy .. Physiology .. Pharmacology .. etc

Lepas tu baru belajar yang klinikalnya

Macam Cranial Nerve.. Nephrology .. OnG .. Peadiatrics .. Belajar satu-satu ..

Depa lain..

Subjek Cardiology ..

Belajar semua pasal jantung dalam satu subjek tu .. anatominya .. fisiologi nya .. pathologi nya.. ubat-ubat nya.. semua pasal jantung pada satu masa

Pening !

Havoc pala otak  !

Sib baik sekolah saya guna tradisional punya silibus !

.

.

.

.