SENI JALANAN ERNEST ZACHAREVIC , TAPAK WARISAN DUNIA UNESCO , PULAU PINANG

.

.

.

.

Yang saya paham

Kalau tak ada kebenaran daripada empunya bangunan

Atau daripada Majlis Tempatan

Ianya dipanggil Graffiti

Kalau ada kebenaran , ianya dipanggil Mural

.

.

Saya ke Pulau Pinang untuk ini .

20130826-122753

.

.

.

Saya beritahu Kawan Baik saya … Siapa lagi .. Dak Jujie CPL tu…

“Mural Si Zack banyak kat sana!! ”

[ Ernest Zacharevic Street Art Penang ]

” Akak nak cari !! ”

Tak semena-mena dia nak ikut

Naik kereta tapi

Tak semena-mena Dak Iyra pun nak ikut Dak Jujie

Dan Kakcik juga..

Yeay!!

Maka ..

Pergi satu kereta , satu kapal terbang

Jumpa kat sana …

.

.

Siap-siap peta jalanan!

Lunyai!!

Saya dah kira

Kalau dari titik mula..

Hingga titik akhir..

Adalah dalam 2 km berjalan kaki…

IMG_9588

.

.

.

PekenA ni dulu…

Nasi Kandaq Line CleaQ…

20130826-124018

.

.

.

Yang ini saya panggil Si Penarik Beca

Di Jalan Pinang

Dekat dengan Ibu Pejabat Polis

IMG_9325.

.

.

Seterusnya…

Kami cari Budak Baju Biru ni

Saya panggil Ju-On Baju Biru

Di Lebuh Muntri

Sebelah tu ada Muzium Kamera

[ Nanti saya cerita ] …

IMG_9363.

.

.

Dalam kawasan Kuil Cina

Boleh ambik dari luar tapi.

Yang ni macam menakutkan je muralnya..

Dia dok stare gituu..

IMG_9366.

.

.

Sambung lagi berjalan

Saya kagum kat Kak Cik

Tabah Kak Cik berjalan dan melayan karenah kami..

Tabik Kak Cik!!!

IMG_9466.

.

.

Yang ni di Lebuh Cannon..

Berderat gak orang nak bergaya kat sini

Sampai ada kun untuk beratoq..

Apa ntah budak dua orang tu nak jengok kat dalam tu!!

IMG_9468.

.

.

Yang ni di konar Lebuh Armenian

Orang Tua Yang Merenung Masa Depan Yang Dah Pudar Di Dinding Yang Dah Pudar

Sib ada peta..

Kalau tak mesti tak perasan yang ni..

Ini tajuknya

SiBotak Bongok Tak Sedar Diri pun boleh juagk!!

IMG_9481.

.

.

Saya nak cari Minion

Jumpa !

Di Lebuh Soo Hong

Jumpa jugak Dak Botak tu!!

IMG_9498.

.

.

Kawan Berjalan baru saya

Dak Iyra

Dengan ucapan ..

Lain kali nak berjalan … sila bawak pengecas bateri kamera!!!

IMG_9503.

.

.

Gi siku kepala dia !

IMG_9508.

.

.

Jom siku kepala dia!!!

IMG_9510.

.

.

Sambung jalan lagi ..

Betis bunting padi dah tegang ni..

Tapak kaki rasa dah leper ni!!

Jumpa Mural Budak Lelaki Yang Patutnya Pegang Dinosor Tapi Dinosornya Dah Luntur

IMG_9534.

.

.

.

Sebelahnya ada motosikal lama tu..

Ni di Lebuh Ah Quee

IMG_9536.

.

.

.

IMG_9537.

.

.

.

IMG_9539.

.

.

.

IMG_9541.

.

.

.

Dak Iyra dan motor….

Banyak lak gambar Dak Iyra ni dalam kamera saya!!!

IMG_9543.

.

.

Meneruskan usaha gigih

Perjalanan sudah hampir tamat ..

Cari Lebuh Armenian

Jalan makin kecik

Kedai-kedai lama.. buruk-buruk..

Tinggalan jaman kolonial

IMG_9569

.

.

.

Ramaiiiiiii yang nak mengambik gambar kat sini!

Siap kau!!

Masuk semua dalam Blog Dr Singa!!

IMG_9559.

.

.

IMG_9570

.

.

.

IMG_9571

.

.

.

IMG_9572

.

.

.

Yang ni biasalah..

Model-model tak berbayar kami…

IMG_9607

.

.

Belek sana sini

Lhorrrr ..

Gambar wa sendiri ada satu je … yang dengan Dak Botak tu je!!!!

.

.

Ini baru Mural Si Ernest Zacharevic tu.

Ada banyak lagi graffiti yang lain.

Nanti wa sambung..

.

.

Pergi dalam 2 km

Balik .. rasa macam 20 km nak sampai ke Ibu Pejabat Polis tu!

Lepas beli Jeruk Pak Ali ..

Rasa macam tambah lagi 10 km nak ke kereta!!

.

.

Best tapi .

.

.

.

.