KIDZANIA … RAYA 2013 … PART II

.

.

.

.

Ok.. Sambung cerita..

Minimum umur ‘ kerja’ kat sini ialah 4 tahun

‘ Fadzil ‘ adalah budak yang terkecik di sini

Kerja buat beger di MaryBrown

Beratur kat sini tak lah panjang sangat..

Eh… Apesal macam pompuan lak dia …

IMG_8982.

.

.

Mula-mula … pakai hairnet dan topi

Lepas tu nengok bideo jap..

JPEG Image (288820).

.

.

.

Saya dah mula boring

Bideo cakap Orang Putih

Saya paham sikit-sikit je ni…

IMG_8980.

.

.

.

Saya dah mula sangap…

IMG_8984.

.

.

.

Saya dah lagi boring…

JPEG Image (285884).

.

.

.

Telinga saya dah mula gatal..

IMG_8983.

.

.

Saya buat muka lah kat Ibu saya yang tak habis-habis ngambik gambor kat sana tu..

JPEG Image (286863).

.

.

Akhirnyaaa !!!

Dapatlah saya buat beger tu!!

Sebijik beger buatan sendiri tu Dak ‘ Fadzil’ makan sampai habis!!

Saya mengecek segigit pun dia tak bagi!

Bangga tau !! Beger buatan sendiri!!

JPEG Image (298010).

.

.

Ni yang dia idam-idamkan sangat nak kerja

Kidzania Fire Fitters

JPEG Image (335764).

.

.

Line beratur saangat panjang

Sampaikan kena bahagikan ikut ‘ estimated time’ nya..

Line yang ni .. lagi 60 minit nak masuk kerja

Nampak tak mak-mak bapak-bapak yang kalau boleh nak masuk duduk beratur sekali dengan anak dia!?

JPEG Image (303137)

.

.

.

Legaa..

Ni lagi 20 minit ..

Lenguh kaki… dan tangan [ sebab pegang kamera.. ] nunggu dia!!

JPEG Image (310800).

.

.

Betulkan topi yang senget japp..

JPEG Image (322786)

.

.

.

JPEG Image (325924).

.

.

Kepala dah mula gatal ni..

Bila nak main air ni…?!

JPEG Image (328714).

.

.

Taklimat kerja bermula…

JPEG Image (340992).

.

.

.

Tiba-tiba berbunyi loceng kecemasan!!

Ada kebakaran!!

JPEG Image (342075).

.

.

.

Di Hotel Pink Flamingo

Ada pihak Polis tau… yang hadang jalan.. untuk keselamatan awam..

Tu … nampak tangan Polis tu terdepang!

JPEG Image (350761).

.

.

.

Puas hati dapat main air!!

JPEG Image (356053).

.

.

Selesai kerja…

JPEG Image (365200).

.

.

Dapat 7 Kidzoos..

Simpan dalam kocek..

JPEG Image (366239).

.

.

Lepas tu .. dia pergi buat Vitagen pulak..

JPEG Image (388291).

.

.

.

Budak paling kecik

Amatlah gedobosh white coat nya!!

JPEG Image (368302).

.

.

.

JPEG Image (370482).

.

.

.

Gitu ahh pesennya bila ambik gambor!!

JPEG Image (378800).

.

.

.

Sibb masih nampak kakinya..

JPEG Image (381034).

.

.

Tengah tunggu botol Vitagen keluar dari mesinnya

JPEG Image (389243).

.

.

Keluar kilang terus sedut satu napas sebotol Vitagen

.

.

Best sangat Kidzania ni..

Banyak mereka belajar

Tentang dunia luar..

Banyak negara yang dah ada tempat gini ni

Kat Singapura tahun 2015 baru siap tempat gini ni…

.

.

.

.