RUMAH BIRU SEMBILAN BELAS DUA PULUH SATU : RUMAH LAMA CHOW KIT NO 41

.

.

.

.

Seperti biasa

Hari Ahad

Kami ‘ photo hunting ‘

Kami ke Kuala Lumpur

Ke Kampung Baru

Mencari Rumah Biru 1921

21.

.

Dekat dengan kedai nasik lemak best kat sana

19.

.

Ha!

Cepat congak!

2013 – 1921 !!

25.

.

Dengarnya ada masuk pilem Layar Lara

26.

.

Kolong

Teringat lak Kasem Selamat

28.

.

.

1.

.

Saya pergi dengan dia lah..

Siapa lagi…!

CikPuanLawa laaa …

31.

.

.

27.

.

Depan Rumah Biru 1921 Kampung Baru ada rumah ini

Pun menarik jugak..

16.

.

Saya kejar dia dengan kamera saya

14.

.

Terbiar reput

15.

.

Datang sekali lagi nanti mungkin dah berbuah pokok kelapa ni..

Selingan :

Hari tu ..

Ada sorang pesakit kata ..

” Doktor .. Saya sakit kelapa ! ”

Bukan sekali

banyak-banyak kali dia kata kelapa

Kih kih kihhh…

18.

.

.

22.

.

.

23.

.

Mesti orang berada empunya rumah ni dulu..

Rumah dua tingkat ..

Bertangga batu ..

24.

.

Satu daripada tiga menara kegemaran saya nampak kat belakang tu…

29.

.

.

33.

.

Iklan percuma untuk Encik Zairi

32.

.

Sebelum itu..

Kami ke Chow Kit

12.

.

KakCikSeroja dan AbangBob yang tunjukkan rumah ini

KakCik siap turun dari kereta dan tunjuk kat kami !

Tenkiuu Kak !!

2.

.

Rumah lama yang terselit di celah-celah kedai

13.

.

Dengarnya ada seorang nenek tua yang tinggal kat sini

Tak nak jual rumah ni

7.

.

Rumah No 41

8.

.

Kami ke belah belakang rumah

Panjat tangga

Jenguk-jenguk

Ni aje yang nampak..

11.

.

.

6.

.

Sekian kembara kami semalam ..

.

.

.

.