A PERIGEE FULL MOON

.

.

.

.

Malam semalam dan kelmarin

Fenomena super ‘supermoon ‘

Bulan penuh yang paling besar dan yang paling hampir dengan bumi untuk tahun ini

bagi yang terlepas menyaksikan dan mencerapnya ..

Tunggu tahun depan..

Bulan Ogos

.

.

Astronomer tak panggil super ‘ super moon

Depa panggil  ‘ a perigee full moon’ 

.

.

22 Jun 2013

Masa baru naik

Siap ada ‘ filter ‘  jerebu hadiah dari Indonesia

IMG_5918.

.

22 Jun 2013

Malam sikit

Jerebu dah hilang sikit

IMG_5995.

.

23 Jun 2013

Kuala Lumpur masih berjerebu

Bulan masih kelihatan jingga

IMG_6512.

.

23 Jun 2013

Tukar white balance

Baru nampak macam bulan…

IMG_6520

.

.

Pagi 24 Jun 2013

Salam Nisfu Syaaban semua !!

Puasa ??

IMG_6537

.

.

.

Sebenarnya nampak macam bulan purnama yang biasa-biasa tiap-tiap tengah bulan  tu je…

Besar sikit ..

Sikit..

Tahun lepas ..

Semasa saya di Bali.

Fenomena ‘ super moon ‘ jugak sebenarnya

Saya tak tau ..

Saya pelik jugak masa tu .. sebab nampak sangat besar dan bercahaya sangat bulan pada masa itu..

img_1014.

.

.

Nak tau bulan kat mana ?

Download ‘ SkyMap ‘ Apps

CikPuanLawa ajar

.

.

.

.