MUZIUM DIRAJA : ISTANA NEGARA LAMA : ISTANA NEGARA BARU

.

.

.

.

Satu lagi Muzium hari tu kami terjah

Kat Istana Negara Lama

Kini dah jadi Muzium Diraja

IMG_5176.

.

.

Murah aje bayaran masuknya

IMG_5125.

.

.

Kalau ada yang nak berbusana lama

Ala-ala Aduka dan Dara

Boleh juga…

Ada supply persalinan rambut panjang jugak tak..?

Menarik ni..

IMG_5126.

.

.

IMG_5130.

.

.

Tak lah jauh sangat nak menapak ke sana tu

IMG_5128.

.

.

IMG_5135.

.

.

IMG_5138.

.

.

Sesekali jemur dia tengah panas

Bior buat Vit D banyak-banyak sikit

Bior rentong sikit

Putih benor

IMG_5140.

.

.

Tengah kembang-kembang kaki geli-geleman nengok tahi cacing di tengah laman Muzium Diraja

IMG_5152

.

.

Kena bukak kasut ya dalam Muzium Diraja ni

Dan banyak pantang larang yang lain-lain nya juga…

IMG_5148.

.

.

Tak boleh ambik gambar!!!!

Haiyaaaa!!

Ada penjaga di sudut-sudut tertentu yang memerhati kalau ada yang nak curi-curi ambik gambar atau menelefon

Saya test ..

Saya keluarkan telefon

Gaya macam nak curi-curi ambik gambar

Kekonon je..

Saja je..

Dengan pantasnya adik penjaga muzium tu datang dan jenguk-jenguk fon saya

Saya cuma check wechat saya jerrr…

IMG_5150.

.

.

Ni pukul 9:30 pagi

Dekat setengah jam jugak lah kami kat dalam tu

Besar Istananya

BudakLast suka berlari-larian atas karpet dalam istana

Sempat kata

‘ Saya kentut tadi dalam istana!! ‘

Chissssssss anak aku!!

IMG_5155.

.

.

Saya bertanya kepada yang menjaga di sana

Tentang Pameran Raja Kita

Sudah tiada rupa-rupanya…

.

.

Nak balik

Terserempak mereka pula

Sukanya saya!!!!

Peluang depan mata!!!

IMG_5160.

.

.

Yang ada keris tak ada tombak

Yang ada tombak tak ada keris

Ada seorang dua pengawal gini kat pintu get besar kat depan tu

Boleh bergambar dengan mereka

IMG_5161.

.

.

IMG_5166.

.

IMG_5172.

.

.

Yang pakai spek hitam tu tengah ‘peace’ kat saya!!

IMG_5177

.

.

.

.

Petangnya

Saya ajak BudakRock meneman saya ke Istana Negara Jalan Duta pula..

Untuk senja yang indah ini…

2.

.

.

7.

.

.

4.

.

.

Suatu hujung minggu yang banyak sangat jalan-jalan serata KL

.

.

Pasca Nota:

Seekorย  Satu dah kena tahan ditahan di bawah Seksyen 4(1) Akta Hasutan 1948ย kerana didakwa menghina Agong dalam Facebook

Empat ekor lagi tengah dicari

Syabas PDRM!

.

.

.

.

.

.