RUMAH BIRU KAMPUNG BARU

.

.

.

.

Itu Hari ..

Kakak Kawasan [ siapa lagi … Kawan saya .. CikPuanLawa laaa… ] dan saya ke Kampung Baru ..

Lagi …

Ke Rumah Biru Di Kampung Baru

.

.

Kami tak terhendap-hendap …

Tak ambik gambar curik..

Kami jalan sampai ke dapur ..

Beri salam..

.

.

[ Kau ado ?! Kau ado jumpa ayam hidup di tengah bandar… ? ]

IMG_2337.

.

.

Panjang-panjang leher cari Mama Long

Mama Long ada..

Sibuk di dapur dengan Nenek

IMG_2338.

.

Kami salam-salam

Cerita tujuan kami datamg

Nak ambik gambar Rumah Biru di Kampung Baru

Yang banyak masuk pilem

Adnan Sempit .. Remp-It .. siaran Raya Β .. drama ..

Banyak ahh …

IMG_2339.

.

.

Mama Long kata ..

Laa.. Rumah ni buruk je… Kecik ..

Kami tetap kata cantikkk sangat!!

Kami dijemput masuk

Sambil mulut kami sibuk mintak maap kerana terjah dan nak ambik gambar

Mama Long sangat baik dan mesra

IMG_2340.

.

.

Bergambar di tangga Rumah Biru di Kampung Baru

IMG_2342.

.

.

Lama kami tunggu masa yang sesuai nak jumpa Mama Long ni

Wak Jan yang cerita pada kami

Tentang Mama Long yang sangat mesra macam keluarga.. macam dah kenal lama..

IMG_2344.

.

.

Kami masuk dalam rumah

Cerita-cerita

Pasal Rumah Biru

Pasal ada blogger yang pandai-pandai kata Mama Long dapat seribu ringgit sehari untuk shooting

Pasal kejujuran .. penipuan ..dalam pembayaran ..

Pasal krew-krew pilem drama yang macam-macam ragam

IMG_2349.

.

.

DSC_1232

.

.

DSC_1241

.

.

.

Dalamnya sangat kemas.

Mama Long pun sedang sibuk nak mengemas kerana esok harinya ada krew nak datang shooting

IMG_2355.

.

.

Kami sempat makan bersama Mama Long dan Nenek , bunda Mama Long

Saya sempat duduk berbual dengan Nenek

Nenek yang bercerita tentang masa lampaunya ketika menjadi Bidan dan Tukang Urut

Nenek yang ada berpesan kepada saya .. setelah menggenggam tangan saya .. renung mata saya …

” Awak ni selalu kesian kat orang kan …. Boleh .. tapi kena berpada ..”

Pesan Nenek

IMG_2356.

.

Pernah Zizan dan Aaron [ ahhhhh …Aaron… !! ] berlakon di sini untuk siaran raya di Astro

Mama Long pun terjebak berlakon sama

Saya tak perasan siaran yang mana

Nanti -nanti saya cari di You Tube…

IMG_2358.

.

Runah ini masih rumah yang asal

Masih bercat biru dari dahulu

IMG_2359.

.

.

[ Membayangkan seorang anak gadis menyisir rambut sambil merenung ke luar ]

[ OK tak Nizam … Puitis tak hakak !!? ]

[ Hahahaha Β !! Β ini semua poyo !! ]

IMG_2360.

.

It is soo beautiful

IMG_2362.

.

.

IMG_2366.

.

.

IMG_2367.

.

.

IMG_2369.

.

Sebelum balik..

Kami ucapkan terima kasih pada Mama Long

Tiba-tiba Mama Long bagi kami hadiah..

Sungguh amat terharu !!

* HUG * Mama Long

.

.

Bertemu dengan Mama Long …

Satu pertemuan yang sangat berkesan di hati kami

IMG_2374.

.

.

Kami berjanji akan datang balik menjenguk Mama Long

IMG_2375.

.

.

Gambar fevret saya….

IMG_2382.

.

.

Dengan ucapan dari Kakak Kawasan….

Kau ado …??

.

.

.

.

Pasca Nota :

Dah jumpa dah kat You Tube!!

.

.

.

.