JALAN AMPANG : PUSARA P RAMLEE

.

.

.

.

EncikAbdul ada bertanya

” Awak tak kawan Kawan Baik awak lagi ke ? ”

” Apesal .. lain fahaman politik..? ‘

” Asyik CikSuzi je sekarang .. ? ”

.

.

Ha ah lah… memang dengan CikSuzi je sekarang …

Dan hahahahaa lahhhh …. Tak ada kena mengena dengan fahaman politik aaa …

Tapi dari komen-komen .. entri-entri .. saya boleh baca fahaman politik kawan-kawan saya …

Saya no hal..

Saya kawan semua …

.

.

Saya keluar lagi dengan bestest friend saya … kawan baik saya … CikSuzi CikPuanLawa

Ke Perkuburan Jalan Ampang

Semasa saya di Ujung Pandang , ada banyak ‘ word search ‘ mendarat di blog saya pasal kubur P Ramlee, sebab saya ada cerita pasal pusara P Ramlee dulu

Saya pelik kenapa banyak orang cari pusara P Ramlee tiba-tiba

Banyak yang landing di entri saya ‘ Menjejak Lagenda’ ini..

IMG_1420

.

.

Rupa-rupanya sebab ribut topan melanda kawasan Jalan Ampang itu , hingga memusnahkan banyak pusara di sana

Termasuk pusara Allahyarham P Ramlee

Dan pusara Allahyarhamah Seniwati Saloma

.IMG_1403.

.

.

Pusara A R Tompel pun kena

IMG_1405.

.

.

Setelah memberi salam

Dan Al Fatihah.

Kami perhatikan sekeliling..

IMG_1406.

.

.

Tu ha pokok besar yang tumbang hari tu…

IMG_1410.

.

IMG_1411.

.

Pusara Allahyarhamah Saloma pun kena

IMG_1412.

.

.

CikPuanLawa pandang-pandang sekeliling

Saya pun pandang-pandang

Nampak flet ini

IMG_1419.

.

.

Port fevret kami untuk tangkap gambar Menara Kembar Petronas

IMG_1418.

.

.

Dua menara kami nampak

IMG_1422

.

.

Dan menara ke tiga

IMG_1425.

.

.

.

Senang je kalau nak cari pusaranya …

Cari je pokok mangga…

.

.

Orang lain ke Singapura sebab nak ke Studio Universal

Saya …?

Saya nak cari Studio Jalan Ampas…

Boleh…?

.

.

.

.