RUMAH BIRU DI KAMPUNG BARU : RUMAH KARLOS DI BUKIT NANAS

.

.

.

.

Warkah untuk Pakcik..

Awak ..

Terimakasih kerana beritau kami lokasi penggambaran ini

Kami telah cuba mencarinya sendiri tempohari .. malangnya tidak berjaya

Kali ini kami jumpa

Kami parkir betul-betul atas laman.

1.

.

.

Dengan segan-segan nya kami mintak kebenaran untuk mengambil gambar

Dari anak MamaLong

Kami jengah-jengah..

Tak nampak pulak MamaLong

Kalau nampak .. boleh jugak sampaikan salam Wak pada anak eh .. pada MamaLong..

Kami nakk sangat bergambar sambil duduk di atas tangga rumah MamaLong tapi oleh kerana MamaLong tak ada .. dan anak-anak MamaLong pun dah menghilang masuk ke dalam rumah … kami pandangggg je tangga biru itu..

Mungkin di lain masa …

Tak pasal-pasal kang kena tuduh menceroboh pulak kang ….

4.

.

.11.

.

.

Rumah sebelahnya pun ok jugak sebenarnya kalau masuk pilem…

12.

.

.

Kemudiannya ..

Kami mencari rumah-rumah lama di Kampung baru yang mempunyai latar belakang Menara Berkembar Petronas itu ..

Jumpa..

Banyak!

Cantik-cantik!!

1.

.

.

2

 

.

.

3.

.

.

4.

.

.

6.

.

.

8.

.

.

9.

.

.

.

.

 

Kemudiannya

Kami turuti jejak awak ke Rumah Karlos

[ Sebenarnya.. saya tak pernah pun nengok Karlos ni.. tidoq… ]

Kali ni berpandukan pandai-pandai sendiri..

Sibbb jumpa !!

K1.

.

.

Rumah tinggalan kolonial yang masih berpenghuni di tengah kota

Berapa agaknya depa dapat bayaran untuk drama tu ek..?

K4.

.

.

Kami tak ada basikal

Kami tak dapat nak ambik gambar kenderaan kami depan rumah mereka macam AWak!

Melampau lah kalau nak parking kereta putih tu kat depan rumah mereka!!

Ambik gambar kawan .. lupa nak ambik gambar diri sendiri lak…

K2

.

.

Walaupun kita tidak pergi bersama..

Kami tetap ingat awak.. dengan ucapan ..

Bawak basikal hati-hati ya …

Pakai helmet ..

Pasang lampu..

Pam tayar basikal…

Sekian daripada kami berdua ..

.

Ok

Sekian laporan kami untuk minggu ini..

Dengan ucapan

Sila majukan sukan untuk negara

.

.

DrSinga dan CikPuanLawa

Lupa..

BudakRock pun ada..

7 April 2013

.

.

.

.

Warkah untuk FzyFuzzy

Awak..

Sebenarnya kan..

Saya tak cam pun awak kelmarin tu..

Almaklum le.. muka jarang enter frame kat blog

Tapi saya terkejut ..

Ada orang kenal kami dan tegur ‘ Dr Singa dengan Cik Puan kan..? ‘ kelmarin tu..

Tak pernah sebelum ni ada orang yang ‘ recognise’ saya/ kami di luar..

Tu yang tergamam dan rasa glamerr gilaa dan tak sempat nak ambik pikir gambar bersama-sama tu…

M1

.

.

Dewan ni pun dah lama kami cari

Baru hari ini jumpa…

Ini pun berkat arah yang diberitahu oleh kawan kami, Wak Jan..

M2.

.

.

Mungkin di lain masa boleh kita keluar sama-sama

Ngeteh sama-sama…

πŸ™‚

Terimakasih atas cadangan untuk datang pada waktu petang untuk KLCC yang memancar-mancar di ambang senja

M3.

.

Yang Benar ..

DrSinga dan CikPuanLawa

Dan BudakRock

.

.

.

.