KURA-KURA DAH TIGA PULUH TAHUN

.

.

.

.

Tiga puluh tahun dahulu ia ‘kura-kura’

20130307-051259

.

.

Tiga puluh tahun lalu saya masuk Sekolah MARA

Ginilah borangnya

Masih sama

Masih ‘ adakah kembang kura-kura ‘ ? …..

Borang pemeriksaan kesihatan untuk masuk Sekolah MARA

.

.

Dengar-dengarnya ada ‘ big reunion ‘ sempena 30 tahun nanti di suatu pantai

Saya nak pergi?

Hmmmmm….

Tidak rasanya….

Nak jumpa kawan-kawan yang bertahun tak jumpa?

Tidak rasanya….

Anti sosial kah saya?

Pemalu kah saya?

Saya cuma malas nak jumpa-jumpa-cerita-cerita…

Jumpa korang tak apa…

Jumpa korang Adek – adek tak apa…

.

.

Ada kawan saya

Sekolah Asrama Penuh juga

Tiga puluh tahun dulu juga

Sekarang

Anak dia pun Sekolah Asrama Penuh juga

Yang sama

Masih ada guru-guru yang mengajar dia dulu di situ

Dan mereka masih ingat dia

Kool….

.

.

.

.

Kura-kura mati kutekan,
     Kutekan mari jariku manis;
Pura-pura melagau makan,
     Di dalam hatinya jua menangis.