AMAZING THAILAND : PASAR MAEKLONG

.

.

.

.

Pasar MaeKlong

MaeKlong Train/ Railway Market

‘Rom Hub Market’, ‘Crazy Market’, ‘Folding Umbrella Market’, ‘Close Umbrella Market’

Di Ratchanaburi

Macam-macam ada …

IMG_1034.

.

.

IMG_1042.

.

.

IMG_1043.

.

Saya tak tau ini sayur apa..

IMG_1044.

.

.

IMG_1052.

.

.

IMG_1053.

.

Pokok apa yang berani ..?

Pokok Pisang

Kenapa ..

Sebab jantung nya di luar!

IMG_1056.

.

Labu + ikan masin masak lemak sedapppp

IMG_1060.

.

Ikan Kembung rebus

Popular kat sini

Satu bekas 10 Baht

Seringgit je

Ada pernah saya dengar

Ada yang kata makruh makan ikan kembung yang rebus sebegini

Sebab tak siang

Sebab rebus dengan segala isi perutnya sekali

IMG_1061

.

.

IMG_1072

.

.

Dekat dua tiga bakul jugak Ikan Kembung dia laku habis dijual

IMG_1133

.

.

IMG_1129

.

.

Dah siap sedia untuk Tom Yam

IMG_1062.

.

Lobak putih ni

Ada orang kata

Bagus untuk lawas kencing untuk batu karang.

Kalau sanggup minum lah…

Maung!!

IMG_1063.

.

Sirih pun ada

IMG_1066.

.

Dia jual Ikan Talapia

IMG_1075.

.

IMG_1106

.

.

Yang macam tersengeh nampak insang bila siap disiang

IMG_1098

.

.

Ada jugak jual daging Halal

IMG_1082

.

.

Boleh tolong terjemah ..?

IMG_1083.

.

Bila kita gunakan imajinasi

Macam-macam bentuk boleh timbul ..

IMG_1093.

.

Terung Pipit kan.?

IMG_1102.

.

IMG_1132.

.

IMG_1234.

.

MakCik ni kan..

Saya nengok..

Elokk je duduk mencangkung .. laaama sangat..

Rupa-rupanya ..

Dia bongkok sabut

Yang bongkok 90 darjah tu..

Sebab tu lah dia boleh mencangkung sebegitu

Kesiann..

IMG_1166

.

.

Ok

Habis lah cerita saya tentang Pasar Mae Klong

Ada apa-apa soalan…?

.

.

.

.