PHOTOGRAPHY : PUTRAJAYA : TAMAN WARISAN PERTANIAN

.

.

.

.

Seterusnya..

Semua kelaparan

Kami ke sini

Taman Warisan Pertanian

Banyak tempat makan rupa-rupanya kat sini pagi-pagi hujung-hujung minggu!

IMG_0157.

.

Untuk jelajah taman ini

Boleh naik kaki … RM 2 sahaja

Boleh naik buggy … RM 5

Kami nak naik buggy

Tetapi ….

Ada segerombolan makcik-Makcik yang baya-baya Ibu saya kat depan kami ..

Mereka pakat-pakat nak jalan kaki je…

Kami dengar

Sangat tercabar kejantanan semangat dan kekuatan kami..

Kami = Saya dan CikSuzilawa…

Nina dan kawan-kawan Nina no hal …

.

.

Maka …

Kami pun jalan ..

Dan jalan…

IMG_0127.

.

Pokok yang cemetot ni saya rasa memang ditarah untuk jadik cemetot…

IMG_0129.

.

Pokok Jambu Madu sebenarnya ..

IMG_0128.

.

Ini adalah pokok Mulberi

Yang ulat sutera makan itu kah ?

IMG_0133.

.

Pokok Mata Kucing

IMG_0135.

.

Pokok Kedondong .

Sebenarnya..

Banyak pokok buah-buahan di sini

Durian , Rambutan , Nangka , Cempedak… dan sebagainya ..

Pokok yang biasa-biasa saya tak ambik gambarnya ..

IMG_0137.

.

Kami jalan dan jalan hingga ke Pelantar Pemandangan

IMG_0140.

.

Okeh !!

Semua lompat!!!

IMG_0143.

.

Nun nampak Masjid Putra

IMG_0148.

.

Dengar-dengarnya

Kat sini kalau masa matahari terbenam.. Cantik …

IMG_0149.

.

.

IMG_0147.

.

Ciku juga dikenali sebagai sawo

Kan kita selalu dengar

” Berkulit sawo matang ‘

IMG_0156.

.

Okeh ..

Selesai lah cerita kembara kami ke Taman Warisan Pertanian, Putrajaya

.

.

.

.

.

.