SELANGOR : PAYA INDAH WETLANDS

.

.

.

.

Ahad lalu .. kami ke sini ..

IMG_0012.

.

.

Senang je …Ikut MEPS MEX [ hahahahahaaaa!!!! terima kasih KakCik !!!! tarik napas..geleng kepala…..sambung hahahahaaa !! ] ke Putrajaya .. Ikut papan tanda ke Dengkil ..

Sampai pekan Dengkil .. jumpa lampu isyarat yang belah kiri dia ialah Balai Polis .. di lampu isyarat itu, belok kanan.

[Tegak depan sikit.. dekat orang jual air kelapa kat belah kiri tu ada rumah Cik Eton .. boleh singgah beli Durian Crepe Cik Eton]

Tegak lagi… nanti jumpa Paya Indah Wetlands ni belah kanan jalan

.

.

Masuk kat Guard House.. Lepas tu kena buat pendaftaran para pelawat dulu di pejabat ni …

IMG_0013.

.

Wa ada CD dan pemain keset tau!!!

IMG_0104.

.

.

Aktiviti-aktiviti yang best adalah pagi..

Dah tengahari macam masa kami datang ni… badak-badak dan buaya dah kenyang dah!!

IMG_0102.

.

.

Ada tasik untuk buaya

Buaya Tembaga

IMG_0016.

.

.

Yeay !!

Nampak seekor !

IMG_0092.

.

.

Dan lagi seekor

( atau mungkin buaya  yang sama ! )

IMG_0097.

.

.

Ada Tasik Teratai

IMG_0014.

.

.

IMG_0020.

.

.

Ada Menara Tinjau yang gegor jantung [ debak debuk penat bukan takut ] bila sampai kat atas !

IMG_0084.

.

Maksima 10 orang

IMG_0024.

.

.

Langit adalah sangat biru masa hari Ahad tu

IMG_0027.

.

.

Boleh zoom nampak Putrajaya dari atas Menara Tinjau ni !

IMG_0026.

.

.

Panorama dari atas Menara Tinjau tu..

pano

.

.

Seterusnya ..

Kami cari Sang Badak Air

IMG_0085.

.

.

Ada tiga ekor Sang Badak Air

Cendana, Juita dan Kundra

Mula-mula ada 4 ekor … seekor telah mati ..

Mereka dari Botswana, Afrika .. datang merantau ke sini menaiki pesawat Charlie .. 28 jam dengan 3 kali transit perjalanan…

Nampak hidung je Sang Badak Air tu!!!!!

IMG_0087.

.

.

IMG_0086.

.

.

Ada banyak chalet sebenarnya kat dalam Wetland ni…

RM 120 semalam

Tapi kan…. Kalau sewa .. Apa nak buat kat dalam Wetland ni eh…

Seriusly …

Kalau Team Building … mungkin ada lah aktiviti yang boleh dibuat ..

Kalau sesaja sewa .. seriusly …memang tak ada apa nak buat kat dalam ni

Takkan nak bersidai tepi Tasik Hippo tunggu Hippo timbul…

Dah lah tempat makan pun tak ada …

.

.

IMG_0094.

.

.

.

.

.

.

.