AD VERITATEM PER CARITATEM

.

.

.

.

Hari Orientasi Tingkatan Satu Assunta

20121231-102940

.

.

477 orang pelajar baru Tingkatan Satu

Ad Veritatem Per Caritatem adalah motto SMK Assunta

Maknanya

To Truth Through Charity

.

.

.

.

She

An Assuntarian now

And proud of it

20121231-103726

.

.

.

.

Pasca Nota:

Saya duduk sebelah bapak seorang Assuntarian

‘Anak saya sebenarnya dapat MRSM .. Kat Negeri Sembilan.. dia tak nak pergi…Dia kesiankan mak dia ada darah tinggi.. nenek dia kaki berlubang kencing manis..’

Dalam hati saya berkata… Helllloooo!!! Macamlah dia yang kena suapkan ubat darah tinggi tu kat mak dia tiap-tiap hari… Macamlah dia yang kena belek-belek korek buat dressing nenek dia tiap-tiap hari…’

Dia sambung lagi.. ‘ Saya mintak tolong DatoHapaNtahSayaTakIngat dapat masukkan anak saya MRSM tu.. Dapat.. Tapi dia tak nak yang kat Negeri Sembilan tu.. Jauh dia kata.. Nak mintak tukar.. Lepas tu tak nak pulak masuk..

Saya tanya.. UPSR dia dapat berapa?

4A 1B ..

Apa yang B ?

Sains…

.

.

Nak masuk MRSM .. Sains kena A.. Dah namanya MRSainsM.. Mestilah sains tu penting. Kalau nak ambik/isi borang tu terang-terang tulis Sains kena A.

Dah lahtak layak …  guna kabel.. Dah dapat , tak nak pergi pulak… Jauh .. Tak nak tinggal mak..

Ko masuk lah duduk dalam kain mak bawah ketiak mak ko tu… Duduk situ diam-diam…

.

.

.

.