SIEM REAP : ANGKOR WAT SUNRISE

.

.

.

.

Terbit matahari yang cantik !

Kami bernasib baik sangat.

Mula-mulanya cerah yang begini …

.

.

.

Zoom sikit ..

.

.

.

Saya tunggu hingga Sang Mentari naik lagi

Tiba-tiba …

.

.

.

Dan naik lagi…

Kami menyeberang ke belah kanan pula …

.

.

.

Pun ‘breath taking’ juga !!

.

.

.

Mari pandang sekeliling….

Belakang saya ..

.

.

.

Dan di tepi saya…

.

.

.

Dan di nuuun sana ..

.

.

.

Saya ada terbaca

Pada kedua-dua tarikh ‘ equinox ‘

21 Mac dan 22 September

Matahari akan naik .. dan akan berada betul-betul tepat di atas puncak Menara Tengah Angkor Wat

Kami terlepas tarikh itu tapi!

Mesti ohsem kan!!!?

.

.

.

.

.

Sekian lah pagi subuh sepi-e Raya Qurban saya di Kemboja

” Kita Raya Aji kat kuil eh! ‘

Kata mak seorang budak comel nama Rayyan yang saya cubit pipinya kat tepi kolam kat Angkor Wat pepagi Raya Aji tu…