KUALA LUMPUR : TAMAN ECO RIMBA : BUKIT NANAS : JALAN RAJA CHULAN

.

.

.

.

Saya teruskan menapak di Jalan Raja Chulan

Sampai di sini .. Suatu bangunan di kaki Bukit Nanas

.

.

.

Saya pun masuk

Masuk percuma…

Cuma ada saya dan sepasang Mat Saleh di dalamnya..

.

.

.

Kecik je Pusat ini

Sekali raun dua puluh tapak dah kaver satu Pusat

.

.

.

Fakta-fakta menarik !!

.

.

.

Lepas jalan kaki tengah-tengah panas …

Kat dalam ni adalah sangat best sejuk ekonnya!!

Saya duduk di kerusi .. dengan Mat Saleh tadi tu

Baca benda ni..

Keluarkan duit RM 10 dan gesek-gesek..

Kami pandang sesama sendiri dan ketawa …

.

.

Mat Saleh tu tanya saya ..

‘ Where can I find this tree ? ”

Saya kata ..

‘ Lets ask that gentleman..’

Merujuk kepada Adik Penyambut Tetamu…

.

.

Ada satu laluan dari Pusat ini ke Hutan Simpan Bukit Nanas itu..

Mat Saleh tu pergi ..

Saya tak ..

Panas !! Melengas!!!

.

.

Ada sesiapa yang masih ingat tentang Kereta Kabel Bukit Nanas ..?

Saya ingat

Saya tak pernah naik tapi.

Mak saya tak bagi …

.

.

.

.

.

.

Cengal gergasi ini adalah sebesar 13 pemeluk orang…

Ada lagi ke tidak pokok ni eh..?

Ke dah jadi meja dan kerusi makan atau dinding…?

.

.

.

Saya memang tak tau adanya Pusat Maklumat ini sebelum ini

Baaanyak pengetahuan baru yang saya dapat..

Kool ….

.

.

.

.

.