PERAK : PULAU PANGKOR : JUNE 2011

.

.

.

.

[Entri Pangkor yang dulu dah hilang ter dilit]

[Maka dengan gigihnya saya menaip balik …]

[Apesal agaknya rajin bebenor … ntahlah ...]

.

.

Cuti Sekolah June 2011

Seperti biasa.. planningnya 6 bulan sebelum itu !

Kali ni .. Pulau Pangkor

Pangkor Sandy Beach Resort .. ada bilik untuk famili .. Muat satu kapal EncikAbdul dalam satu bilik

Dekat dengan pantai .. 20 tapak je dari bilik .. Ada swimming pool .. 5 tapak je dari bilik

.

.

Kenapa saya pilih hotel ni…

Kerana Pantai Pasir Bogak ini !!

Ini waktu pagi nya …

.

.

.

Pasir pantainya jenis yang halusssss tu..

Dan bersih

Dan tak ramai sangat orang macam kat Teluk Nipah nun…

.

.

.

Boleh dapat ikan ke kalau mancing dari tepi pantai ?

Ntah….

.

.

.

Yupp.. backlight .. buruk .. nak gak letak sebab awannya cantikkk…

.

.

.

Ni senja hari ke2 kami di Pangkor

Senja hari pertama adalah hujannnnnnnnnn Β :(

.

.

.

Saya selalu rasa nak lompat-lompat kalau nampak awak sisik ikan gini!!!

Pagi hari ke-2

Bukak mata .. Mandi .. Subuh .. Lari keluar ke pantai

Sangat rugi kalau bangun lambat kalau masa bercuti !

.

.

.

.

.

Berani naik?

Wa tak berani woo!!

Wa tak pandai berenang!

.

.

.

Takat rendam-rendam paras pinggang berani laa…

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

Awan sisik ikan yang wallahhhhhhhh

.

.

.

Oh ya..

Ada baaanyak burung Kenyalang kat hotel ni dan hotel sebelah

Dan agak jinak

.

.

.

.

.

.

Kat sebelah sana nu…

Pangkor Laut Resort

Bilik paling kecik 700 hinggit satu malam…

.

.

.

.

.

.

Please lah jangan nyonteng sana sini

Mak Bapak korang tak ajar eh….

.

.

.

.

.

.

Bayangan awan sisik ikan dalam lopak air

.

.

.

.

Agenda seterusnya …

Nak ke Kota Belanda

Rasanya semua yang ke Pangkor akan datang sini

.

.

.

.

.

.

.

.

Keliling Kota Belanda ini adalah perkampungan Melayu

.

.

.

.

.

.

.

.

Ni ha..

Baca sendiri…

.

.

.

.

.

.

Kami sewa kereta

Iswara .. kecik.. kami ramai .. kami keliling pulau

Sampai kat sini .. tempat buat ikan masin dan ikan bilis

Tapi kannnn …. ada anjing raun-raun hidu-hidu sana-sini kat tempat ni…

.

.

.

.

.

.

Orang kata … sunset kat Pantai Pasir Bogak cantik…

Saya setuju ..

.

.

Kalau campak satu batu ..

Hilang tak bayang tu..


.

.

Esoknya …

Cerah !!

Bot-bot yang kita boleh sewa untuk keliling pulau

Tak lah mahal sangat kalau share ramai-ramai

.

.

Nampak tak batu penyu ?!

.

.

Dan batu buaya ?

.

.

Kami pergi ke pulau yang boleh snorkeling

.

.

Mereka bagi roti!!! untuk ikan-ikan tu!!

Mana boleh!!

Tu bukannya makanan mereka!!

Kalau kat pulau-pulau kat Sabah .. terang-terang ada tulis tak boleh bagi ikan makan!

.

.

.

.

Perjalanan balik naik feri ke jeti di tanah besar adalah dalam lebih kurang 30 minit

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

Kami tak ikut lebuhraya

Kerana saya nak pergi sini

Kompleks Sejarah Pasir Salak

.

.

.

.

.

.

Tapi kerana hujan …

Kami tak dapat explore satu kompleks

Saya pasti akan datang lagi

Tak puas hati !

.

.

.

Sekian Kembara Pangkor

.

.

.

.