TWO IN ONE

.

.

.

Kalau yang memang nak anak kembar … biasanya memang tak dapat

Kalau yang tak sangka ngandung anak kembar tu lah yang tetiba menjerit suka sebab dapat anak kembar

.

.

Kawan saya .. dapat kembar tiga.

Jiran saya .. mula-mula.. kembar tiga.. lepas beberapa tahun.. dapat kembar dua

.

.

.

.

.

Pesakit saya..

Datang .. mintak saya scan-kan..

Masa scan .. dia nangis semahu-mahunya.. Tanya kenapa .. tak mo cakap

Saya scan .. nampak kembar dua .. dalam 15 minggu usianya … ( bukan kembar yang dalam gambar di atas tu ya… )

Saya scan .. dua-dua dah tiada degupan jantung

.

.

Saya pandang dia.. Dia pandang saya .. Barulah saya tau kenapa dia nangis semahu-mahunya tadi…

Saya hug dia…

Dia dah tau masa scan semalam…. dua-dua anak dia dah tak ada

Dia nak saya sah kan sekali lagi .

Hoping for a mistake, hoping for a miracle

Tiba-tiba saya kesat kesat mata saya macam ada habuk masa tu….

.

.

.

.