KUALA LUMPUR : MASJID NEGARA : TERBIT MATAHARI

.

.

.

Tidur awal … terbangun awal pagi

Kedip-kedip mata .. pikir-pikir …

Subuh di Masjid Negara lah …

( Ya Dr DaddyZZ … hari ni saya bangun laaagi pagi!!!! )

.

.

.

Dah pergi banyak kali dah …

( Sori eh adik di Jalan Ampang nu… tak sempat nak ajak.. tetiba je nak pergi ..)

Saya pernah kerja di Klenet kat dalam bangunan Dayabumi tu…

Saya pernah pergi Menara Kuala Lumpur tu…

Saya pernah lepak-lepak kat tangga Menara MayBank tu…

.

.

.

Langit masih biru di belah yang tak ada matahari

.

.

.

Ni sesudah naiknya matahari …

.

.

.

Tu .. kat bawah tu..

Ada segerombolan budak-budak sekolah .. nak pergi rombongan .. tengah berkumpul

Lepas tu .. ada cikgu mereka yang bagi taklimat gitu-gini sebelum naik bas

Dalam bahasa Negeri Mereka .. saya dengar … saya tak paham sebutir habuk haram pun….

Kawan-kawan yang lama kenal saya mesti tau Negeri Mana ….

.

.

Tiba-tiba rasa nak makanย wholemeal egg toast sandwich macam kawan Alien saya laaah….

.

.