CHINA : XIAN : TERRACOTTA WARRIORS : PIT 3

.

.

.

.

Selepas Muzium dan Pit 2  .. kami ke Pit 3

The Command Centre

.

.

.

Kecik je ..

Separuh padang bola

.

.

Ada yang pegang tali pedati kuda

Ada yang pegang senjata

.

.

.

Sikit je..??

.

.

.

Banyak dah tak ada kepala lak …

.

.

.

Patung-patung kat sini yang paling cantik

Sebab tak terbabit dalam kebakaran .. macam kat Pit yang lain…

.

.

.

Tang kedut kat lengan tu yang cantik tu

.

.

.

Patung-patung ni diperbuat daripada 7 bahagian

Dicantum ..

Ada 8 acuan muka

Akhir sekali .. satu lapisan tanah liat di bahagian paling luar diukir untuk mimik muka

.

.

.

Cara genggaman tangan pun tak sama untuk jenis senjata yang berlainan

.

.

.

Nampak tak ekor kuda tu kena simpul ..?

🙂

.

.

.

I am saving the best Pit for last ..

Tungguuuu ..

.

.

.

.

.

.