KUALA LUMPUR : MUZIUM KESENIAN ISLAM

.

.

.

.

Usai ke Taman Orkid .. kami ke Muzium Kesenian Islam

Juga di kawasan Taman Tasik Perdana

Gila kentang rajin jalan-jalan pagi-pagi dibulan puasa …

.

.

Kubah terbalik ??

Hmmm ..

Menarik ..

.

.

Seni mozek kah namanya ?

Saya pernah ke Taj Mahal .. Seni pietra duranya sangat mengkagumkan .. Lebik kurang macam ni .. Yang ini 1000x lebih kasar tapi

.

.

Inilah dia Kubah Terbalik tuu..

ooohhh…..

.

.

Kompleks Masjid Sheikh Zayed , Abu Dhabi

.

.

Bilaa lah saya dapat gi sini lagi ..

Hmmm ..

.

.

Masjid Selimiye, Turki

.

.

Ha..

Yang ni saya InsyaAllah nak sampai nanti

.

.

Kalau sampai .. saya nak round satu semejid

Salah satu masjid tertua di China

.

.

Saya suka Masjid ni

Masjid Tenkerah , Melaka

.

.

Salah satu kubahnya

.

.

.

.

Dia baru masuk Iqra’ Tiga

.

.

Salah satu lagi kubah yang tidak terbalik

.

.

Ini kubah yang terbalik tadi tu

.

.

Dua orang Minah Saleh yang kepenatan ..

.

.

Ada banyak lagi pameran yang menarik . Tak larat nak angkat kamera berat tu.

Tenaga dah habis …

.

.

Dua penemuan dalam entri sebelum ini saya jumpa di Muzium ini lah..

πŸ™‚

.

.

.

.