PUTRAJAYA : MASJID PUTRA : ADA SUNRISE TAK ADA SURAT TAPI.

.

.

.

.

Ada orang hobinya tidur .. ada yang membaca .. mengumpul setem .. dan sebagainya … Ini hobi saya .. Bukan fotografer .. bukan untuk cari makan .. tapi saja suka-suka asah bakat ..

Sebenarnya tak nak pun masuk Semejid .. Nak ke Souq .. Atas sebab-sebab kepenuhan tangki … kami masuk juga ke dalam semejid

.

.

Sorok-sorok nyorok balik tripod ambik gambor menara

.

.

Saya lupa nak check ISo saya … Darn !!!

Gambau banyak noise !!!

.

.

Ada sesiapa nak bersajak … ?

Ada gambau bulan tu …

.

.

Langit masih biru …

Saya ke depan sikit … Ambik dari tepi Semejid

.

.

Ke kanan Semejid …

.

.

Ke depan sikit .. nampak bangunan JPM dengan matahari baru nak naik belakang nya…

Tiba-tibaaaa…..

Ada suara ….

.

.

Berkata lah seorang anak muda berbaju melayu merah lengkap bersamping dan bersongkok ..

“Assalamualaikum … Kak … Nak ambik gambar kena ada surat … ada surat tak ni ..? ”

Kami ” Waalaikumsalam …. err… dah sudah pun .. nak balik dah ni … ”

” Kawan saya … CikPuanLawa ni ada surat nak hantar ke Kementerian .. boleh guna tak …? “

Dan kemikkan tripod dan cepat-cepat pakai selipar dan turun tangga dan kihkihkihkih…..

Dah biasa sangat dah keadaan camni …

Muka dah tebal dah …

.

.

Apa luakkah Semejid tu kalau kami ambik gambar … ?

Kami bukan nak buat pilem .. Ambik gambo je…

.

.

.

.