SELANGOR : PRANG BESAR

.

.

.

.

Di tengah tengah Bandaraya Shah Alam …

Ya …

Muzium lagi …! Kami suka …

.

.

Saya dah tanda rait kat chek list saya .. Saya nak ke Pulau Carey .. nak jumpa Mah Meri

.

.

.

.

Diorama Persidangan Pertama Mesyuarat Negeri Selangor

di Gedung Raja Abdullah

.

.

Istana Mahkota Klang

Puas saya gugel

Tak jumpa .. mungkin dah tiada

.

.

Bandar Klang suatu masa dahulu

.

.

Saya suka klik Bangunan Sultan Abdul Samad

Saya dah jumpa Makam AlMarhum di Jugra

Pertama kali saya jumpa gambar Al Marhum yang begitu terang dan cantik

.

.

.

.

Panjang nya basikal !! Kata anak saya

Jepun kan kemetot tapi?

.

.

Mengabdikan jasa dan kenangan Perdana Menteri yang pertama .. Tunku Abdul Rahman ..

Prang Besar ditukar nama 1995

.

.

.

.

Jomon ware

.

.

Kain Corak Muar

First time saya jumpa dan dengar

.

.

Pernah dengar Buaya Puchong ?

5.6 meter panjang

1.1 meter lebar

Mati diusia 70 tahun

Serious besar dan panjang !!!

Kalau setakat sorang manusia… tak kenyang dia wehh…

.

.

Kepala gerabak keretapi KTM

Ni di belah luar Muzium

.

.

.

.

Kami ke mana ?

Kami ke sini

Muzium Sultan Alam Shah

Shah Alam

.

.

.

.