KUALA LUMPUR : KL CITY GALLERY

.

.

.

.

Saya tak pernah terbaca geng-geng blogger saya bercerita tentang tempat ini

Meh saya nak bercerita …

.

.

Galeri Kuala Lumpur

Sebelah Dataran Merdeka

Anda pasti jumpa punya.

Masuk adalah percuma

.

.

Dalam sebuah bangunan lama setua Bangunan Sultan Abdul Samad ( mungkin.. )

.

.

Tahukah anda ?

Saya tak tau …

.

.

Ukiran kayu di kayu yang nipis .. dijadikkan bangunan miniatur

.

.

1 Feb 1972 … Ia menjadi sebuah Wilayah Persekutuan

.

.

Nampak ‘ photo enthusiast ‘ kat belakang tu…

Ntah ntah gambor saya macam tu pun ada di alam maya ini..

Stesen Keretapi Kuala Lumpur

.

.

Ori news paper cutting of the big flood in 1971

.

.

Tak lah sepet sangat mata Yap Ah Loy ni kan…

.

.

Saya umur satu tahun masa ni

.

.

Largest display of it’s kind in Malaysia

.

.

Berseni sungguh tangan yang mengukir

.

.

Saya pernah ada Satria .. Wira..

.

.

Saya pernah ke Menara Petronas (5 tertinggi) , ICC Tower ( 4 tertinggi ) itu.

Dan lalu di tepi Bank Of China Tower itu

.

.

Can taching taching bagi mengagumi seni yang dihasilkan

.

.

.

.

Yang ini adalah ‘ fevret ‘ saya

Rumah Penghulu Natar di Merlimau

.

.

Ini rumah yang originalnya …

Ukiran-ukiran ini adalah oleh artis artis berbakat dalam ARCH KL ini

.

.

Guna kayu sahaja

.

.

I * HEART * KL too !

.

.

Lepas ke sana ..

Kami ke Restoren Warisan

Juga di dalam sebuah bangunan lama

Yang dahulunya ialah ‘ National History Museum of Malaysia ‘ yang dah pindah tak tahu ke mana …

.

.

.

.

Jangan lupa untuk melakukan aksi ‘ lompat dan freeze in mid air ‘ walau di mana jua anda berada …

.

.

.

.