FRIM : SELANGOR / KUALA LUMPUR

.

.

.

.

Usai kami mencari dan berjumpa seorang Uztadz Kelantan yang pekat loghat Kelantannya di Kampung Melayu Kepong …kami ke sini

.

.

Forest Research Institude of Malaysia

Saya tak sempat men’search’ apa-apa tentang FRIM , maka kami main taram redah je …

[ Psst BANG !! … Saya nampak ‘ Salleh’ Nature Trail !! ]πŸ™‚

.

.

Mungkin ada bayaran masuknya

Tapi bila Pak Gad tanya .. Pergi Orang Kawin ke ..? kami angguk .. sebab kami kurang paham apa dia cakap sebenarnya … Dia pun bagi kami masuk..

Kami ikut je satu bas.. yang mungkin bawak jemaah orang kawin.. ke Villa Aromatica .. ( best aaa nama villa..)

Kami tak pergi orang kawin tu tapi.

Kami round satu FRIM

Dan berhenti di Legend /Papan Tanda itu…

Pun tak paham jugak nak ke mana sebenarnya..

Hentam saja lah Labu !!!

Sampai ke Rumah Tradisional ini …

.

.

Rumah Terengganu Tiang Dua Belas tapi yang sebenarnya ada 24 28 tiang

Dah lebih seabad umurnya !

.

.

Nampak tangga tu?!

bagaimanaaaalah Mokcik Pokcik Ganu yang ada OsteoArthritis nak manjat tangga tu!!?

Haku yang sihat ni pun besau-besau langkah haku nak manjatnya oii !!

.

.

Ni bahagian dalamnya ..

Seriously ..

Walaupun saya baca A’uzubillah ..

Saya masih rasa seram sejuk bulu roma bila melangkah ke dalamnya…

Almaklumlah … rumah kosong…. Ado lah tu….

Sibbb baik tak de yang ngikut saya balik Jalan Klang Lama hari tu !!!

.

.

Mencecet saya melangkah turun tangga yang tinggi itu!!

Best rumah tinggi-tinggi macam ni!!

Boleh main masak-masak-perantin-perantin kat bawak tu

.

.

Ke bawah sikit dari Rumah Terengganu tu ..

Ada Rumah Melaka

Laaaagi cantik !!

Laaagi tua !

2012-1917 Beb!!

.

.

.

.

Saya terpegun

Cantik…

.

.

Ni belah belakang

.

.

Tingkap macam tingkap nako zaman sekarang

.

.

Duduk-duduk kat serambi tu main congkak petang-petang mesti best

Rumah Melaka ni tak ada pulak tangga batu macam Rumah Melaka Tradisional yang biasa

Hmmm… I wonder

.

.

Ini di rumah tinggal di Kampung Jawa .. masih di dalam kawasan FRIM itu..

.

.

Tak puas jelajah

Sebab tak buat homework dulu

Ada banyak lagi tempat menarik kat dalam FRIM tu sebenarnya..

Nak ripit …?

Hmmmm …

.

.

.

.

Chop… FRIM Selangor ke KL ha?

.

.

.

.