LIGHT GRAFFITI : MASJID BESI

.

.

.

.

Pada suatu pagi … Saya Pendek duduk-duduk sendirian di tepi tasik..

Main ‘ Where’s My Water ‘ sorang-sorang kat fon saya Pendek

.

.

Saya Pendek rasa gayat pulak duduk gitu

Kang jatuh terjebum ke dalam tasik kang tak ada siapaaa lak yang tahu…

Saya Pendek pun kalih ngadap depan

.

.

Tiba-tiba …. saya Pendek ternampak sesuatu …

Apokobondo tu Long Pendek ..? ( tetiba jadik Orang Nogori lak haku Pendek… )

.

.

Jauh sangat ..

Saya Pendek pun ke depan sikit..

Macam labah-labah !!

.

.

Tiba-tiba lak jadik sunflower !!!

.

.

Pelik!!!!!

Saya Pendek pun berlari pergi nengok benda itu!!

Saya Pendek dah lama tak berlari .. tak eksesais .. paling tidak pon eksesais atas katil .. wahahaha.. abaikan ….

Mengah saya Pendek kejar dia !!

Tiba-tibAAAAA …. ( sila baca dengan nada saspen …)

Dia bertukar menjadi ini !!

Alien tangan 6 !!

Tokojut den!!!

Saya Pendek pandang dia..

Dia pandang saya Pendek

Dia kata …

Gila punya manusia … pagi-pagi lagi dah ada kat Putrajaya!!

Apa tak keroje ke kome pagi ni !!!?

.

.

Lerrr ….

Alien Bote Kanan ghope nye ….

Saya Pendek pun balas ..

Gila punya alien !!

Ko tangan sampai enam nak buat apa ..? Dua pun dah cukup !!Kontot-kontot lak tu !!

.

.

Dia marah …

Tapi dia tak boleh buat apa-apa.. sebab tangan dia kontot ..

Nak lempang saya Pendek pun tak sampai !

Selepas itu … dia pun BLINGGG ghaib …

Hilang …

.

.

Saya Pendek pun sambung main game ‘Where’s My Water ‘ say Pendek …

Sekian cerita Pendek dia …

.

.

Cerita tiada kaitan …

Lampu Masjid Besi tutup pukul 7 pagi ni..

Sempat kami tembak Blue Hour pagi ni

Sekian cerita pendek saya …

.

.

.

.