KUALA LANGAT

.

.

.

.

Hari terakhir cuti sekolah

Kami ke Daerah Kuala Langat

Melalui Jalan Sultan Alam Shah

Siapa Sultan Alam Shah .. ? Baginda adalah YDA yang ke-2

.

.

Belok kiri dari Jalan Sultan Abdul Samad

.

.

Kami ke Pantai Morib

Ada kanak-kanak dalam kereta ni yang tak pernah sampai ke Pantai Morib

.

.

Mereka pelik nengok orang boleh berjalan sampai sayup ke tengah laut dan air laut hanya sampai takat lutut sahaja

.

.

Langit sangat biru

Tak payah nak adjas-adjas edit-edit .. Sensor 40D tu memang dah cantik gitu

.

.

Kuching saya pernah sampai

Yang lain … emmm … pijak kat sini je laaaa

.

.

Ada banyak siput tergolek-golek

.

.

Ada banyak layang-layang berwarna pelangi

.

.

Ada banyak ‘ wind-catcher ‘ berwarna pelangi

.

.

Empat orang sibuk ambik gambar Amoi Jinjang itu

Saya pun sama

Saja….

.

.

the Gastropods

Yang siput besar tergolek-golek itu adalah di Taman Gastropod ini

.

.

Panas berdenting-denting ya…

.

.

Tiga ‘ ekor ‘ makhluk yang very derrrr

.

.

Saya nampak Batu Peringatan ini dari jauh.

Saya bulatkan mata ke EnAbdul ..

Dia paham .. Dia berhentikan kereta dan kata … Gi ambik gambor !

Saya gugel

Ini Kisahnya …

.

.

Air sangat surut

Kami jumpa kolam ini

Ada manusia yang ? selamatkan anak belangkas ni

Anak-anak saya pelik

Anak-anak saya menjerit bila saya angkat anak belangkas ni

Rupa-rupanya .. kaki-kaki dia tersangkut di tali pancing

Saya kerat tali dan lepaskan kaki-kaki belangkas itu

.

.

Tiba-tiba dia bengkokkan badannya

Ekornya jatuh kat tangan saya

EnAbdul kata … Dia cakap thank you tu .. dia nak salam !

Kool !!

.

.

On the way balik ..

Kepala saya toleh kiri kanan kiri kanan

Ni Kanchong Darat kan ??!! Yaaa… kata EnAbdul

Excitement level meninggi

Akhirnya nampak !!

Belah kiri jalan

Nak berhenti .. dah termasuk lorong tengah pulak ..

Sempat ketik gambar ..

Kereta tepi dan belakang pun turut sibuk ketik gambar dan tunjuk-tunjuk bila nengok saya eksaited ambik gambar

Rumah Anak-Anak Sidek

Rumah peninggalan Allahyarham Dato’ Haji Sidek Bin Haji Abdullah Kamar

Ada gambar lagi besar di Blog Aaron Zizan .. Kawan saya tu …

.

.

Close up ..

Tak singgah tapi

Dari jauh je

Rumah yang menyaksikan lahirnya Wira-wira Badminton Malaysia

.

.

Hospital Banting yang ‘ satu tingkat je..? ‘

.

.

Rumah kawan saya kaler biru-putih

Adik dia kata … macam Rumah Pasong

Korang tau rumah pasong tu apa ..?

Balai Polis daaa…

.

.

Nak balik ke Jalan Klang Lama ..

Kami cuba ikut pintasan baru ke SILKSKVE

Dari Teluk Panglima Garang

Masuk Tol Teluk Panglima Garang…

.

.

Tiket Transitnya…

.

.

Aik .. !

Camano boleh sampai Bandar Saujana Putra

.

.

Khalid Gagap nak bagi Rakyat Selangor minum air lombong …

Ada yang suka … kata tak pe…. lebih dari satu kolah per…..

Sanggup …? Saya tak . Saya KL tapi

.

.

Seriusnya kami tak tau kami dah sampai di kawasan mana di Selangor ni

Dalam Gugel Map Kawan saya Aaron Zizan tu pun tak ada….!

Jarum tangki minyak pun dah senget ke belah E ! ( anak saya kata E tu Enough .. F tu Finish )

.

.

Ehhh !!

Berapa banyak Air Hitam daaa dalam Malaysia ni !!

.

.

Keluar Plaza Tol Air Hitam …

Masuk LDP

Legaaaa…

Selega melepas kan kentut di tangga

.

.

.

.

Sekian….