KUALA LUMPUR : MASJID NEGARA

.

.

.

.

Saya Subuh di Rumah sahaja.

.

.

Puas saya cuba ingat apa namanya..

Ada yang dah ingat dan beritahu saya dulu .. Saya lupa

.

.

Khat Kufi rupa-rupanya.

Betulkan saya jika silap ya.

Boleh baca?

Saya rasa ..

Masjid Negara Kuala Lumpur 13**

.

.

Jubah Biru Kundang untuk para pelawat

.

.

Langit belum biru

.

.

Sesudah biru

.

.

.

.

Tahu pasal Anjung Singgah ?

Kita boleh menyumbang

Untuk mereka yang gelandangan ini

Ada yang memang berkerja .. tapi tak mampu untuk menyewa di Kota ini

Maka gelandanganlah mereka

Yang tu ..

Tak tau la.. gelandangan ke Mat Pit..

.

.

.

.

Ya .. Saya memang gigih ya DrDZZ dan DrHanie dan Lu  !!

.

.

Seawal pagi saya telah ke Masjid Negara ( lagi ).

Usai Solat dan Yassin saya keliling Masjid

Saya tak pernah masuk dalam Masjid Negara ini

Selalu nengok masa Lintas Langsung masa Solat Hari Raya je keindahan dalam Masjid ini

Ini dari kawasan Solat untuk Wanita

.

.

Tiada ekon .. hanya ada kipas sahaja.

Agak panas jugak..

.

.

Boleh baca tulisan Jawi !!?

Saya boleh …

Dalam masjid punnn ada orang boleh mencuri kannn…

( curi masa tak apaa kannnn … )

.

.

Dulu-dulu selalu nengok ada sorang Mamat ni kat TV lintas langsung … mesti duduk di saf depan sekali .. masa tunggu Jumaat .. hampir setiap minggu di sekitar kawasan yang sama dia chop ..

.

.

dari kawasan Jemaah lelaki

.

.

Menara yang kita selalu nampak dari luar

Muncul dari tengah-tengah kolam rupa-rupanya.

.

.

Dari jauh saya pandang..

Saya ingatkan apa….

Tabung derma masjid rupa-rupanya..

.

.

Saya nak ke sini sebenarnya..

Atas cadangan Wak kawan saya itu.

.

.

Saya selalu baca ‘ assalamualaikum Ya ahli-ahli kubur ‘ je… dan Al-Fatihah …

Aminn…

.

.

Makam Pahlawan ini di belah belakang Masjid Negara

Ada empat makam Pahlawan Pejuang negara di dalamnya

Allahyarham Tun Haji Abdul Razak , Allahyarham Tun Hussein Onn , Allahyarham Tun Dr Ismail Abdul Rahman dan Allahyarham Tun Ghaffar Baba

Boleh klik link di atas jika berkenan hendak baca lagi ya…

.

.

Ada tiga lagi belum berpunya

.

.

Ini pula di belah luarnya

Tak boleh keluar tapi. Pintu get berkunci

.

.

31 Mei 2012 hari ini

Sekejap je dah dekat setengah tahun

.

.

Parking senang je pagi-pagi sepi-e

.

.

Saya ajak Geng Kamera saya ke Masjid Negara. Usai Solat Tahiyatul Masjid .. kami merayau keliling masjid. Terpukau seketika dekat 15 minit jugaklah di sudut ngadap ke Jalan Perdana dan Jalan Kinabalu menatap terbit matahari 7 8 Jun 2012

.

.

.

.

.

.

.

.

Cerita Makam Pahlawan.. saya dah cerita

Biarlah Geng kamera saya tu pulak yang bercerita…

.

.

.

.