BALI MOST WANTED : 1

.

.

.

.

Kami sambung lagi perjalanan

Masih pakai baju yang sama

Baju Bali Most Wanted

Sebab itu lah saya tau ini adalah pada hari yang sama…

Wehhh ……… ada seribu lebih keping gambor .. konfius wehhhhhhh ….

.

.

Kami ke Pura Gunung Kawi

Saya cakap ke Pak Nasir Satria

Saya nak ke Pura Tirta Empul

Saya pernah nengok kat satu Blog .. ada gambar masa Orang Orang Kampung kat situ mandi kat dalam kolam di Pura itu

Sangat cantik gambar itu!

Saya nak jugak ambik gambar macam itu

Pak Nasir Satria kata …

Pura Gunung Kawi lagi cantik.

Kami percaya.

Cisss …..

.

.

The Guardian

.

.

The Pura

.

.

The Pool

.

.

Another Pool

.

.

A Deity

.

.

Another Deity

.

.

The ‘ Holy Water ‘ coming out into the Pool

.

.

Another Pool

Huaaaaaaaaaaa ………..

Tak secantik Pura Tirta Empul yang pernah saya jumpa nengok dulu

( Saya tetiba rasa Pak Nasir Bilal Khan tu malas nak bawa kami ke Pura Tirta Empul itu dan bawa kami ke Pura yang ini.. sebab lebih dekat …)

.

.

.

.

Depan sikit dari Pura Gunung Kawi itu..

Kami pit-stop di Ceking

Daerah Tegallalang

Femes kerana …

Sawah padi bertingkatnya.

Cantik maaaaaaaaaa………..

.

.

.

.

.

Pak Yang Macam Ketut Liyer ni dok senyum senyum kat tepi sawah

.

.

Saya ajak Pak Yang Macam Ketut Liyer ni bergambar

Sukaaaa dia peluk saya …

.

.

Saya pasti senyum bila nengok gambar ini

Comel Pak Yang Macam Ketut Liyer tu!

.

.

Cantik kannnnn !!!!!!!!!!!?

.

.

.

.

.

.

Popular souveneir of/from Bali

Berat !

Kerana takut pecah

.

.

Saya terpaksa beli ini

( Baik punya alasan kan !🙂 )

Asal harganya 700K Rupiah

Dapat tawar 500K Rupiah

Cantik !!!!!!!!!!!

.

.

Saya buat selimut

.

.

Pak Yang Macam Ketut Liyer tu pandai cakap Omputeh tau…

.

.

.

.

.

.

Sambung lagi perjalanan

Ke Jimbaran

Tepi pantai

Tempat makan .. Sifud best

.

.

.

.

Ada 24 kedai makan

Agak mahal

Sebabbb….

Kata Pak Nasir Satria

Dah masuk sekali kira untuk nengok pemandangannya.. !

Memang cantik tapi.

Laut lepas .. Ombak kuat ..

Nampak kapal terbang yang hampir setiap 10 minit mendarat di Ngurah Rai Airport

.

.

Dapat nengok persembahan Tari Bali

.

.

.

.

Dan dapat bergambar dengan mereka

Sekian

.

.

.

.