WORLD HERITAGE SITE : KINABALU PARK

.

.

.

.

Tujuan utama saya adalah

Untuk nengok Gunung ini

Yang tertinggi di Asia Tenggara

Ini adalah view dari berandah di Homestay Walai Tokou

Petang .. Nak Maghrib

.

.

Ini ..

Pagi..

Boleh nampak batu batan granit kat puncaknya yuuu!!!!

.

.

Meh saya zoom !!!

.

Semalamnya hujan sepanjang hari

Maaaaka ..

Jadiklah sungai-sungai segera turun dari batuan granit di puncak itu

.

.

‘ Saya sukak… saya sukak!! ‘

Bak kata Mei Mei

.

.

Proses pengecaman sedang berjalan

.

.

‘ Saaaaama aje Long !! ‘  Angah adik saya kata..

.

.

Bila hari dah cerah

Kami ke Kinabalu Park

Di kaki Gunung itu

Yesssssssssss !!

Another World Heritage Site visited !!

Walaupun bukan salah satu daripada tujuh keajaiban dunia yang memang saya nak cari macam the Great Wall of China

Puas hati jugak tapi !

.

.

Ini adalah check point pertama sesiapa yang nak panjat Puncak itu

Wak kawan saya yang suka berbasikal itu mesti tau.

Dia pernah panjat sampai ke Puncak.

.

.

Gilakkkk ..

2 jam 37 minit !

.

.

AbangLong dan MakNgah dia plan nak konker itu gunung

Dalam 2-3 tahun lagi

Me pass …

.

.

Tapi bila Wak kata .. ramai yang panjat..

Me rasa me nak panjat laa….

.

.

Nak guna porter untuk tolong ambkatkan barang pun boleh.

Saya nampak sorang porter tu … angkut 5 knapsack sekali harung!!!

Gila kentang!!!!!!!

.

.

Satu

.

.

Dua

.

.

Ini di Kolam Mata Air Panas Poring

Saya dan Adik cuba mendaki bukit untuk ke kanopi itu

Walaupun 550 meter JE dari pintu masuk bayar tiket

Mengah gila bab wehhhhhhhhh !!!!!!!!

.

.

Titiannya panjangnya 173 m

Ada beberapa pit stop di tengah-tengahnya

.

.

Saya berani yuuuuuuuuu !!!!!!!!

Tak gayat yuuuuuuuuu !!!!

.

.

Ahahahaaaaaaaaaaaaa…

Percaya kah… ?!

.

.

Terima kasih wide angle ku kerana dapat capture pokok dan dedaunan ini

.

.

.

.

Balik bilik..

Pensan .

.

.

.

.

Sekian