SABAH : TAMAN TUANKU ABDUL RAHMAN : TANJUNG ARU

.

.

.

.

.

.

.

RM 23 sorang ke satu pulau

Tambah RM 10 ke satu lagi pulau

Dah alang-alang naik bot .. dan pulau-pulaunya cantikkkkk …. Kami pergi dua pulau

.

.

Ni Pulau Sapi

Sapi ialah lembu

Bulat mata hitam saya bila nengok airnya yang hijau biru !!!

Rasa nak terjun !! * tipu * * Saya penakut air laut *

.

.

Kami ditinggalkan di Pulau Sapi

Berapa jam pun boleh

Puas berendam .. boleh call itu bot .. datang ambik ..

.

.

Terpikir jugak ..

Kalau lah dia tak datang ambik …

Mati kering haku kat Pulau Sapi ni…

.

.

Ada 5 pulau di Taman Tunku Abdul Rahman ini

Pulau Sapi , Pulau Manukan , Pulau Gaya , Pulau Sulug dan Pulau Mamutik

Cantik bahhhh …

Gila punya cantik .. Air jernih .. boleh nampak mak bapak cucu cicit ikan .. boleh nampak lutut di kaki sendiri

.

.

Kann …

Boleh nampak kaki sendirik…

.

.

Teringat fenomena ‘ benak ‘ di Sungai Batang Lupar di Sarawak

Awak berani luncur air .. ?

.

.

Tempat yang dilaranglah yang ada baaaanyak ikan cantik-cantik!!!

.

.

Saya celup-celup kaki je di Pulau Sapi ni..

Sebab tak bawak sepersalinan baju

Bawak setengah persalinan je..

Saya duduk bawah shade pokok ketapang

.

.

Reti pakai pareo ?

Saya reti

Tunggu turun lima kilo lagi tapi.

Kang macam Michelin Man kanggg…….

.

.

Ada ‘ life guard ‘ tapi.

Yang duduk bawah shade dan pakai head fon

.

.

Vitamin D free je di sini yer…

.

.

Kannn .. !!

Ni kat bawah jeti

Yang di larang snorkel..

Ada ber’ sekolah-sekolah’ ikan awakkk !!!

.

.

Ini di Pulau Manukan

Punnn cantik bahh….

Saya kena sengat

Sikit

” Jauh dari perut ” … Ibu saya kata…

.

.

Saya selinap bawah jeti

Beautiful…

.

.

Geli gak nengok teritip ituu!!

.

.

Air paras atas sikit dari lutut je yu!!!

Lutut Mat Saleh la..

Lutut haku rendah..

.

.

Ternganga wa beb!!

Cantik!!

Rasa nak sauk je dengan tangan

.

.

Jetinya

.

.

Ada ala-ala di tebing Sungai Rhine atau Sungai Seine la…

.

.

Rasa nak pergi balik berendam di Sabah bahh..

.

.

Matahari dah nak turun

Saya dah fidgety

Mereka ni masih makan-makan

Saya nak kejar sunset di Tanjung Aru

Kang tak sempat kannnnngggg….

‘one of the most sought after sunset by photographers’

Haku bukan fotografer … haku suka ketik gambor jer…

.

.

Hohohohooo….

Ekau nampak tak fotografer kat dalam cermin dalam gambor tu…

Kelakau !!

.

.

Import dari Melaka maa….

.

.

.

.

Dah …

nanti sambung …

Mau 7 hari 7 malam haku cerita pasal Sabah ni..

.

.

.

.

Choppp…

Sunset Tanjung Aru lom tayang !!

Sunset yang ‘ ahhhhhhhhhhhhhhh…………. ‘

Tak nak balik selagi lom habis cahaya kuning di ufuk barat ituuu !!

.

.

.

.

Yours truly…

.

.

.

.