PERAK : TAMAN REKREASI AIR PANAS : SUNGAI KLAH

.

.

.

.

Tiba-tiba EncikAbdul kata JOM !!

Semua laju siap segala bagai …

.

.

.

Lebih kurang sejam setengah dari Kuala Lumpur

Exit Slim River boleh .. Exit Sungkai boleh

Ikut je papan tanda ke Felda Residence Hot Spring Sungkai

Jangan ikut yang ke Felda Residence Trolak ya .. tu lain !

.

.

Dekat je

Dalam 150 m dari Pondok Tiket nak masuk dalam

Kalau rasa nak naik Tram boleh jugak …

.

.

.

Ada villa

Ada jakuzi … Private .. boleh sewa untuk satu jam.. RM 75 kalau tak silap..

Boleh berjakuzi bersama-sama keluarga .. tanpa malu-malu

.

.

.

Kolam air dari gunung

.

.

Airnya sejukkkkkkk !!

.

.

.

Terapi dengan air panas ..

Jalan-jalan atas batu .. dengan aliran air panas..

Saya tak cuba tapi

.

.

.

Yang ni.. airnya sangat panas !

Saya celup jari .. Nyesal !!

.

.

.

Kolam Air Panas

Ni kolam yang pertama yang kita jumpa masa mula-mula masuk

.

.

.

Panas !

Tapi bila dah lama-lama berendam.. tak lah rasa panas sangat … itu kerana sains..

.

.

.

Lepas rendam .. bilas dengan air sejuk dari gunung

Ada punca air sejuk dari gunung yang saangat sejuk dan menyegarkan buat bilas lepas berendam dengan air panas

.

.

Ni yang best

Boleh masak telur

Boleh beli dan rendam sampai masak

Apa jenis telur sekali pun akan masak…

.

.

Berasap beb !! Airnya!!

Boiling !

.

.

.

Kami buat sanwich telor..

Tak boleh bawak makanan luar sebenarnya ke dalam TRAP ni

Seludup-seludup masuk

.

.

.

Ni nama pokok yang best yang saya jumpa…

.

.

A nice ‘ kit-kat ‘ break weekend !

.

.

.

.

50 thoughts on “PERAK : TAMAN REKREASI AIR PANAS : SUNGAI KLAH

  1. wah …main petik aje
    lu dah sampai tempat nih
    betul2 sempoi planing lu sekeluarga
    wa like (sambil feeling2 kekonon ini adalah fb)
    tempat yg perlu wa buat terjahan nih
    (tapi tatau bile)
    ps: wa tak pergi jauh mana pun..hehe

  2. macam yang saya comment kat insta tu, this place memang saya suka,
    total relaxation from chaotic urban life, especially on weekdays and off peak season..

    tak pernah try pulak rebus telur tu lagi :)

  3. aku ada pi sekali sini.

    ko tau beb.
    exit sungkai menghala ke teluk intan ada satu port baik punya utk menembak sunset/sunrise.
    aku lalu je tapi.
    nk singgah mcm dah lambat tu hari…

    .

  4. pernah terbaca keratan akhbar sulfur yg menjadikan air itu panas x sesuai utk pesakit asthma?

    konon2 nk bwk auni mandi air panas!
    ehhh!!sapa yg bwk telur byk tuh?
    save gas ke msk utk kenduri kawin?
    hehehehe;-)

    • Mungkin sebab baunya yang menyesakkan?
      Tapi kat kolam ni tak ada bau sulphur pun

      Ada jual telur kat kat kolam tu…
      Nak masak untuk kenduri.. Hmmphh .. Jenuh!!

  5. tak ajak kite pon!
    dedolu ada kepala sotong kat kolam sejuk. dgr citer lps kejadian ada budak lemas, tu yg depa musnahkan kepala sotong tersebut.
    sekain, harap maklom.

    • tu lahhh !!
      aku pernah nengok gambor kepala sotong tu!!
      nengok-nengok dah tak ada!

      aku lalu lembah sambil ingat kat ko sambil cerita kat encik abdul ‘ kawan saya ada duduk siniii..’ jauhhhhh nyaaaa !!!!

  6. best juga….tapi dahulu lagi best (pendapat aku) pasal dahulu boleh bawa telur ayam,skrg dah tak boleh dah kena beli, kalau nak juga terpaksa seludup masuk. biasanya org perempuan (makcik2 aku) jd mangsa. kami seludup telur tu via hand beg wanita milik org perempuan. keh keh keh

KOMEN DARI HATI, BUKAN DARI JARI YA...

